2,000 דירות חדשות במסגרת הסכם הגג הראשון להתחדשות עירונית

עיריית ר"ג התחייבה לאשר היתרי בנייה לכ - 2,000 דירות חדשות תוך שנתיים, במסגרת פיילט להסכם גג ראשון מסוגו של התחדשות עירונית. המדינה תממן בתמורה עבודות פיתוח והקמה של מוסדות ציבור חדשים בעיר.

 

הסכם גג ראשון מסוגו אשר מתייחס לקידום פרויקטים של התחדשות עירונית מקודם ע"י משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. העיר ר"ג נבחרה לעיר הראשונה בה יקודם הפיילוט לחתימת ההסכם.

 

במסגרת ההסכם התחייבת עיריית ר"ג להפיק היתרי בנייה לכ– 2,000 יח"ד חדשות לפחות בעיר במהלך השנתיים הקרובות. בתמורה להתחייבות זו, תספק המדינה מימון של עשרות מיליוני שקלים לצורך ביצוע של עבודות פיתוח ותשתיות והקמה של מוסדות ציבור חדשים.

 

הפרויקטים של תמ"א 38 ופינוי ובינוי שיאושרו נמצאים בשלבי מימוש מתקדמים. עוד מתחייבת העירייה לפרסם לתושבים והיזמים, בתוך חצי שנה ממועד חתימת ההסכם, מסמך מדיניות עירונית עם פירוט האזורים המיועדים להתחדשות עירונית בר"ג, את המתווה החדש של התחדשות עירונית וגם את היקף תוספת הזכויות הצפוי בכל אזור.

 

המטרה של הסכם זה היא לסייע לעירייה בהתמודדות עם העלויות שכרוכות במתן מענה של תשתיות מתאימות ומוסדות ציבור הנדרשים בעקבות גידול האוכלוסייה שבא עם תוספת יח"ד בפרויקטים של התחדשות עירונית.

 

 

הפיילוט מזכיר במהותו את הסכמי הגג שנחתמים עם ערים ברחבי הארץ וממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי אם יצליח הפיילוט עם עיריית ר"ג, הוא צפוי להתרחב לערים נוספות.

 

ר"ג הובילה את מהפכת ההתחדשות העירונית בשנים האחרונות, ונבחרה לביצוע הפיילוט מכיוון שמדובר על אחת הערים עם הפוטנציאל הגבוה בישראל להתחדשות עירונית.

 

לדבריו של חיים אביטן, יו"ר הרשות להתחדשות עירונית זו הפעם הראשונה שהמדינה מכניסה יד לכיס לצורך קידום פרויקטים של התחדשות עירונית.

 

ישראל זינגר, ראש עריית ר"ג  אמר כי בשנים האחרונות נאלצה העירייה לבחון בקפידה כל בקשה להיתר, זאת מתוך הבנה שלא ניתן לאשר בנייה מאסיבית ברחבי העיר ללא תקציב להסדרת תשתיות והקמה של מוסדות ציבור חדשים. הסיוע שמציעה המדינה במסגרת ההסכם יאפשר צמחיה משמעותית בעיר ר"ג, תוך התאמת התשתיות בצורה ראויה לגידול האוכלוסייה.